Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Content maken

L’Oréal doet het met MakeUp.com: content maken om zichzelf uit te roepen tot dé autoriteit in zijn vakgebied. Ook u kent uw sector beter dan journalisten en professoren. En hebt dankzij internet de kans om die expertise met de wereld te delen.

Tijd om zelf content te maken: ú bent de expert.Is uw sector veelbesproken? Dan stoort u zich vast aan onjuistheden die journalisten schrijven. Of aan beschouwingen van academici die geen voeling hebben met de praktijk. Hoe vermijdt u dat? Door hen voor te zijn en zelf content te maken.

Content maken als expert

U mag het de pers niet kwalijk nemen: die holt nu eenmaal van de ene brandhaard naar de andere. Maar waarom neemt u het heft niet in eigen handen? Want u weet beter dan wie ook wat er leeft en beweegt in uw sector. Content maken, is dus de boodschap!

Internet geeft u de macht in handen om zelf wat lawaai te maken. Met een blog, een Twitter-account en een LinkedIn-profiel raakt u al een eind op weg:
• Publiceer opiniestukken.
• Deel uw advies.
• Vertel over trends en tendensen in uw vakgebied.

U kent uw sector beter dan wie ook

Door uw expertise te delen, toont u zich als een autoriteit. Waardoor u uw bereik én uw impact vergroot: weldra kloppen journalisten bij ú aan.

L’Oréal weet wat content maken is

Een bedrijf dat goed begreep dat het zélf de beste expert is? L’Oréal. Het zette de zelfverklaarde fashionista’s en modebloggers een hak door MakeUp.com op te kopen en te herlanceren. De cosmeticafabrikant weet als geen ander welke producten het goed doen en welke niet. En gebruikt die informatie om content te maken. Daardoor ontpopt het zich als autoriteit op internet. L’Oréal bereikt via MakeUp.com ruim 800.000 Facebook-fans, 27.000 Twitter-volgers en 29.000 Instagram-gebruikers. En de onafhankelijke redactie voorkomt dat L’Oréal er ordinaire reclame van maakt.

Samengevat: voel u niet te beroerd om uw vakgebied te claimen. Want ú bent de expert.

Journalisten? Professoren? Nee: ú bent de #expert. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
U kent uw eigen sector het beste. Déél die #expertise. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
L’Oréal geeft make-upadvies. Deelt ú uw expertise al? Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn