Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
content curation

Bij content curation bundelt u interessante artikels, blogposts, opiniestukken, … En voegt u er uw mening of duiding aan toe. Net zoals kunstpaus Jan Hoet dat deed. Volg zijn voorbeeld: selecteer streng, overstijg het origineel en herhaal.

Jan Hoet bracht als curator kunst naar het volk. Hij bundelde niet alleen kunstwerken, maar zorgde er ook voor dat de som de delen oversteeg. Doet ook u aan content curation? En verzamelt u interessante webinhoud om te delen met uw volgers? Kijk en leer van ’s lands bekendste kunstcurator.

Jan Hoet

1) Dicteer wat relevant is zoals Jan Hoet

Jan Hoet selecteerde kunstenaars en werken die de tijdsgeest overstegen. Hij zette artiesten op de kaart en maakte hen relevant voor horden bezoekers. Uw taak? Belicht uw business vanuit een andere hoek. Bied verrassende inzichten via uw contentverzameling. En word zo opinieleider voor uw prospects.

2) Zeef uw content streng zoals Jan Hoet

Jan Hoet was kieskeurig: hij struinde de wereld af op zoek naar dat ene werk dat al die andere overbodig maakte. Gooi zelf ook alle ballast overboord – al dan niet met hulpmiddelen.

3) Til uw content curation hoger zoals Jan Hoet

Jan Hoet bundelde unieke en uitdagende stukken tot nieuwe en originele concepten. Groepeert u verschillende bronnen? Kopieer dan niet klakkeloos, maar brei een rode draad door uw verzameling. Leid daarna uw lezers door uw collectie als een echte museumgids: mét duiding.

4) Laat ruimte voor buitenbeentjes, zoals Jan Hoet

Jan Hoet bracht uiteenlopende creaties samen. Kunstenaars die botsten met elkaar. Verspreid dus zowel artikels en blogposts die uw standpunten bijvallen als stukken die ze bekritiseren. Zo zet u úw visie kracht bij of toont u dat u niet vanuit een ivoren toren regeert.

5) Verleng wegens succes zoals Jan Hoet

Jan Hoet wilde kunst bij een zo groot mogelijk publiek brengen. Streef daar ook naar: wees niet bang om uzelf te herhalen. Deel uw content op verschillende plaatsen en tijdstippen. Wordt u de nieuwe contentpaus? Volg het voorbeeld van Jan Hoet en scheer hoge toppen met uw content curation.

 

Marlies D'Haene 

 

Wordt u contentpaus? Ontdek de 5 #contentcuration-tips van Jan Hoet. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Doe meer dan #content verzamelen. Word een topcurator zoals Jan Hoet. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Sterke #contentcuration? Jan Hoet toont hoe het moet. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn