Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Mooi? Prachtig? Ontspannend? Met bijvoeglijke naamwoorden schetst u geen droomvakantie. Pluk uw lezer uit zijn vertrouwde omgeving en laat hem met plastische werkwoorden door uw oase dartelen.

Van een cocktail slurpen of een cocktail drinken …? Plastische werkwoorden maken het verschil! De zomer vleit zich spinnend over het land. Hoogdagen voor de toerist! Brochures en e-mails overstelpen u met zinnenstrelende aanbiedingen.

Toch laten alleen de slimste marketeers u wegdromen of likkebaarden. Met beeldrijke werkwoorden kruipen ze in uw huid. En onder uw vel.

Ontdek hoe u hun techniek ook voor uw business gebruikt.

In de schoenen van uw prospect

Wilt u uw B&B in de kijker zetten? Of uw zomergerechten aanprijzen? Put dan uit de volle rijkdom van plastische werkwoorden. En laat holle bijvoeglijke naamwoorden links liggen.

‘U wandelt er op het prachtige strand.’ Wandelen? Prachtig? Generiek en droog. Laat uw klant struinen, kuieren of flaneren. Laat hem uitwaaien, een frisse neus halen, de golven trotseren. Kortom: doe zijn tenen tintelen, kietel zijn kuiten én zijn verbeelding.

TIP: Lost for words? Spiek dan op synoniemen.net of op Onder Woorden. Of schaf uzelf Met zoveel woorden aan.

Onder zijn petje

Beeld u in dat ú onder de zonnehoed van uw doelgroep schuilgaat. Hoe? Ga in dialoog met één klant. Stel: uw klant krijgt het volgende tekstje voorgeschoteld. Door welke werkwoorden grijpt hij naar zijn bankkaart?

Op de patio _________ (eet/verorbert/savoureert) u een uitgebreid ontbijt. Om daarna de stad in te __________ (gaan/slenteren/duiken). In de hoofdstraat ________ (ziet u/ontdekt u/kirt u bij) de rijen winkels en terrasjes. Ideaal om even ________ (te zitten/te bekomen/bij te tanken).

Hold your horses

Plastische werkwoorden en beeldende taal doen uw lezer wegdromen – en bestellen. Maar pas op voor overkill. Want botsen beelden? Dan racet uw prospect in gedachten meteen weer naar België. En bent ook u weer bij af.

Laat werkwoorden voor u zweten

Werkwoorden voor uw kar spannen, werkt. Want u betrekt uw lezer actief in uw verhaal.
Dat geldt natuurlijk niet alleen voor toerisme. Elke sector heeft baat bij zinnen die doen doen. Conclusie: snel aan het werk(woord)!

Meanderen langs idyllische paden of erop wandelen? Onze keuze is snel gemaakt. Ontdek de kracht van plastische werkwoorden! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Verleiden met uw toeristische brochure, mailing of landingspagina? Tover met plastische werkwoorden. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Prospects verlekkeren voor #toerisme? Makkelijk met #plastischewerkwoorden! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn