Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Bedrijfspresentatie maken

U staat aan het roer van een fantastisch bedrijf. En dat laat u graag zien: u stelt zich voor in een bedrijfspresentatie. “Wij zijn een gepassioneerd bedrijf!” “Dit jaar kozen tweehonderd klanten voor ons!” Ja ja ja, maar wat betekent u voor míj?

Kwaliteit! Gratis! Dynamisch! U vuurt al uw argumenten als kanonskogels af op uw prospects. Maar knalt helaas ook de essentie van uw verhaal omver. Blub: uw boodschap verdrinkt jammerlijk. Uw lezer weet niet wat u concreet voor hem kunt betekenen.

Bedrijfspresentatie maken? Zet uw duikbril af!

Het verdict? U lijdt aan tunnelvisie. U kent uw bedrijf en de voordelen van uw producten door en door. Maar vergeet om vanuit het standpunt van uw onwetende, luie lezer te denken. Grijp deze vier reddingsboeien en zorg ervoor dat uw boodschap niet kopje-onder gaat.

Bedrijfspresentatie maken? Laat uw boodschap niet verdrinken.

Bedrijfspresentatie maken: veranker uw missie

Breng uw missie in kaart. Noteer zo beknopt mogelijk de bestaansreden van uw bedrijf. Let op: dat is moeilijker dan u denkt. Ons voorbeeld helpt u op weg:

Schrijf.be is het toonaangevende Nederlandstalige copywritingbureau, en wil dat blijven.
Daartoe schrijven, herschrijven, corrigeren en hertalen wij uw commerciële en zakelijke teksten. Zo verwoorden wij de producten of diensten van ondernemingen, besturen of verenigingen in Nederlandstalige teksten die doen
doen.

Bedrijfspresentatie maken: duik naar parels

Geheimpje: uw lezer is eigenlijk niet geïnteresseerd in uw bedrijf. Wel in wat dat voor hem betekent. Vis de unieke voordelen van uw organisatie voor hem op.

Bijvoorbeeld:
Als klant krijgt u bij Schrijf.be onovertroffen tekstkwaliteit door drietrapskwaliteitscontrole binnen strakke deadlines.

 

Geheimpje: uw lezer is niet geïnteresseerd in uw bedrijf.

Bedrijfspresentatie maken: doe de kijktest

Kreeg u uw bedrijfspresentatie op papier? Dan is het tijd voor de ultieme controle: de kijktest. Kunt u de essentie van uw tekst samenvatten in enkele zinnen – of zelfs woorden? Dan pikt de lezer uw boodschap gegarandeerd op. Zo niet: gooi alle ballast overboord, tot de essentie komt bovendrijven.

Bedrijfspresentatie maken: verlaat het schip

De beste remedie tegen tunnelvisie: neem afstand van uw tekst. Lees hem na een paar dagen onbevooroordeeld opnieuw of laat er een schrijfmatroos op los!

 

 

 

 

U wilt uw bedrijf voorstellen aan prospects. Maar wat vertelt u hen eigenlijk? Haal uw boodschap boven water met deze vier reddingsboeien. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Uw bedrijf voorstellen aan uw prospects? Ga niet in het wilde weg schrijven. Bepaal eerst wat u echt wilt vertellen. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
#Bedrijfspresentatie maken? Vermijd schipbreuk met deze tips! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn