Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijftips

Content: deel uw kennis

Content maken: schreeuw zelf door de microfoon

Content maken: schreeuw zelf door de microfoon

Contentstrategie

Wacht niet op zelfverklaarde experts en journalisten: ú kent uw vakgebied als geen ander. Content maken dus: schreeuw zelf door de microfoon en toon uw expertise.

Uw eerste infographic maken

Uw eerste infographic maken

Contentstrategie

Een infographic maken: hoe begint u eraan? Laat de gratis tools even voor wat ze zijn en stel uzelf drie vragen.

Vlaming in Nederland? Geen tweede kans voor een eerste indruk!

Vlaming in Nederland? Geen tweede kans voor een eerste indruk!

Contentwriting

Nederlanders staan scherp

Inspelen op de actualiteit? Volg de dolfijn!

Inspelen op de actualiteit? Volg de dolfijn!

Contentstrategie

Maakt een dolfijn geen sprong? Dan ziet niemand hem. Hou dat in uw achterhoofd wanneer u wilt inspelen op de actualiteit!

Hashtags in hogere sferen

Hashtags in hogere sferen

Socialmediamarketing

De hashtag: toverstaf van de sociale media. Leer hoe u hem nuttig inzet voor uw bedrijf. 

De kleuren van de sociale media

De kleuren van de sociale media

Socialmediamarketing

Deel uw klanten op in vier groepen: geel, rood, groen en blauw. En spreek dan elke groep aan op de juiste manier.

Pr omarmt contentmarketing

Pr omarmt contentmarketing

Contentstrategie

Uw content marketeer en pr-pro zijn twee handen op één buik. Of zo zou het toch moeten zijn. Verken hier hoe u de twee doet rijmen.

Uw titel swingt als een tiet (tips)

Uw titel swingt als een tiet (tips)

Contentwriting

Zorg voor een titel die swingt als een tiet. En loods uw lezer recht naar uw content.

Social media zijn óók zoekmachines

Social media zijn óók zoekmachines

Zoekmachinemarketing

Wat Google, Facebook en Twitter gemeen hebben? Het zijn alle drie zoekmachines.

Schrijven voor b2b-publiek? De jacht is geopend!

Schrijven voor b2b-publiek? De jacht is geopend!

Contentwriting

Schrijven voor een b2b-publiek vergt een specifieke aanpak. Wees direct, daadkrachtig en professioneel in uw b2b-teksten.

Deel uw kennis nog beter: lees meer tips

Copywriting: overtuig!

Plagiaat & copyright

Plagiaat & copyright

Stijl

Word detective! Spoor internetplagiatoren snel op met onze tips. 

Zet uw writer’s block voor het blok

Zet uw writer’s block voor het blok

Insteek

Soms krijgt u geen letter op papier. Uren tikken voorbij, maar uw blad blijft ... leeg. Hoe pakt u zo'n writer's block aan? Ontdek onze tips!

Enkelvoud siert

Enkelvoud siert

Stijl

Sprak een medewerker u ooit persoonlijk aan met: "Dag collega's, blij dat ik jullie ontmoet!"? Nee, toch. Waarom doet u dat dan wel in uw eigen e-mails?

Werkwoorden die werken

Werkwoorden die werken

Stijl

Laat uw lezer kwijlen, slurpen en smakken. Gebruik plastische werkwoorden. En soupeer met de winst die ze u opleveren. 

U of jij: kunt u te beleefd zijn?

U of jij: kunt u te beleefd zijn?

Stijl

Schrijf ik ‘jij’ of ‘u’? Die vraag krijgt onze Schrijfdokter vaak in schrijftrainingen. Zijn reactie: “Daarop kan ik niet antwoorden. Dat bepaalt u, samen met uw klant.” Maar toch: 5 tips!

Typografie voor tekstschrijvers

Typografie voor tekstschrijvers

Teksttypes: op papier

Welke lay-out en welk lettertype kies ik voor mijn commerciële tekst? Arial of Times New Roman? Links uitgelijnd of netjes uitgevuld?

Visitekaartjes

Visitekaartjes

Stijl

Druk uw boodschap op het hart van uw klanten. Vraag hen op bezoek met een helder visitekaartje.

Elf keer beter schrijven

Elf keer beter schrijven

Taaltips

U krijgt van ons liefst elf 'rechttoe rechtaan'-tips. Pas ze toe en uw tekst wordt instant beter.

Social media

Social media

Teksttypes: digitaal

Recycleer uw teksten op social media. Prikkel uw klanten via Twitter, Facebook of LinkedIn om door te klikken naar uw pagina. 

Jargon en vakidioten

Jargon en vakidioten

Inhoud

U bent zo diep doordrongen van uw eigen vak, dat u te veel weet. Overrompel uw lezer niet met uw kennis. Vermijd jargon.

Overtuig nog beter: lees meer tips