Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijftips

Content: deel uw kennis

Vervang Google door StartPage

Vervang Google door StartPage

Zoekmachinemarketing

Snel checken hoe uw bedrijf het in Google doet? Gebruik StartPage in plaats van Google!

Antwoorden over veelgestelde vragen

Antwoorden over veelgestelde vragen

Contentstrategie

Wat is de link tussen NASA en uw website? De FAQ!

Aladdin en mobiele marketing

Aladdin en mobiele marketing

Contentwriting

Mobiele marketing is als swipen over de wonderlamp van Aladdin: u roept een enorme kracht op. Die de wensen van uw business vervult.

Gratis content geeft u niet voor niets

Gratis content geeft u niet voor niets

Contentstrategie

U deelt uw expertise als gratis content, maar niet voor niets. Drie dingen die u in ruil mag vragen.

Geboorte van de call to action

Geboorte van de call to action

Contentwriting

Een call to action gebruiken in contentwriting? Ja, dat mág, om uw lezer te informeren. 

Content maken: schreeuw zelf door de microfoon

Content maken: schreeuw zelf door de microfoon

Contentstrategie

Wacht niet op zelfverklaarde experts en journalisten: ú kent uw vakgebied als geen ander. Content maken dus: schreeuw zelf door de microfoon en toon uw expertise.

Zo wordt u (een beetje) Amazon

Zo wordt u (een beetje) Amazon

Contentstrategie

Slim aan one-to-one marketing doen? Pik op wat uw klant interesseert. En speel hem af en toe een interessante hint toe.

Blokkeer niet op AdBlock

Blokkeer niet op AdBlock

Contentstrategie

Verspil uw marketingbudget niet: door AdBlock ziet het gros van de surfers uw banner of reclamefilmpje niet eens. Hoe u AdBlock omzeilt? Met contentmarketing.

Hashtags in hogere sferen

Hashtags in hogere sferen

Socialmediamarketing

De hashtag: toverstaf van de sociale media. Leer hoe u hem nuttig inzet voor uw bedrijf. 

Klein bedrijf? Groot in contentmarketing!

Klein bedrijf? Groot in contentmarketing!

Contentstrategie

De grote jongens investeren volop in contentmarketing. Met succes. Maar wat als u een 'kleintje' bent? Loont het om mee op de kar te springen? Zéker: uit een beperkte investering haalt u veel return.

Deel uw kennis nog beter: lees meer tips

Copywriting: overtuig!

Twijfelwoorden

Twijfelwoorden

Taaltips

Uw lezer overtuigen als u niet zelfzeker bent? Lukt nooit. Schrap dus elke twijfel.

Zet uw writer’s block voor het blok

Zet uw writer’s block voor het blok

Insteek

Soms krijgt u geen letter op papier. Uren tikken voorbij, maar uw blad blijft ... leeg. Hoe pakt u zo'n writer's block aan? Ontdek onze tips!

Sollicitatiebrief

Sollicitatiebrief

Teksttypes: op papier

Solliciteren? Dat is uzelf verkopen. Neem de bezwaren weg van uw lezer, en overtuig hem met voordelen.

Typografie voor tekstschrijvers

Typografie voor tekstschrijvers

Teksttypes: op papier

Welke lay-out en welk lettertype kies ik voor mijn commerciële tekst? Arial of Times New Roman? Links uitgelijnd of netjes uitgevuld?

Unique selling proposition

Unique selling proposition

Inhoud

Vat in één zin wat u anders maakt dan de anderen. Dat u een exclusieve meerwaarde biedt.

Out of office

Out of office

Teksttypes: digitaal

Vakantie? Laat dan uw contactpersonen niet in de kou staan. Tips voor uw perfecte out of office.

Uw 404-pagina

Uw 404-pagina

Teksttypes: digitaal

Een foutpagina? Die maakt u maar beter goed. Want alleen zo houdt u uw bezoeker waar u hem wilt houden: op uw site.

Ik vind je tekst niet goed

Ik vind je tekst niet goed

Inhoud

Vindt uw baas uw tekst niet goed? Leg dat gewoon naast u neer, en laat uw lezer beslissen.

Uniform woordgebruik

Uniform woordgebruik

Stijl

De schrijfstijl in uw bedrijf maakt of kraakt uw bedrijfsimago. Met een stijlgids zorgt u ervoor dat uw teksten uniform zijn. U straalt meteen professionalisme uit!

Eerst denken, dan doen

Eerst denken, dan doen

Insteek

Van typemachine naar toetsenbord: sneller misschien, maar minder doordacht.

Overtuig nog beter: lees meer tips