Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijftips

Content: deel uw kennis

Strike! Deeltips voor nieuwe content

Strike! Deeltips voor nieuwe content

Socialmediamarketing

Doe een gooi naar succes: deel content op social media meer dan één keer. 

Verkoop oplossingen, geen producten

Verkoop oplossingen, geen producten

Zoekmachinemarketing

Meer verkopen? Minder verkooppraatjes! Want uw prospect zoekt geen product, wel een oplossing voor zijn probleem.

Intranettips: de checklist

Intranettips: de checklist

Socialmediamarketing

Bent u écht klaar om uw intranet leven in te blazen? Vink deze checklist af. Vijf intranettips.

Online uw grafiek maken

Online uw grafiek maken

Contentstrategie

Online uw grafiek maken, is eenvoudiger dan ooit. Maar welke tool kiest u?

De kleuren van de sociale media

De kleuren van de sociale media

Socialmediamarketing

Deel uw klanten op in vier groepen: geel, rood, groen en blauw. En spreek dan elke groep aan op de juiste manier.

Content maken: schreeuw zelf door de microfoon

Content maken: schreeuw zelf door de microfoon

Contentstrategie

Wacht niet op zelfverklaarde experts en journalisten: ú kent uw vakgebied als geen ander. Content maken dus: schreeuw zelf door de microfoon en toon uw expertise.

Sneeuwwitje en betere content

Sneeuwwitje en betere content

Contentwriting

He ho, he ho. U krijgt uw klanten niet cadeau. U ontdekt wél razendsnel wat ze willen. Door in de spiegel te kijken. 

Uw titel swingt als een tiet (tips)

Uw titel swingt als een tiet (tips)

Contentwriting

Zorg voor een titel die swingt als een tiet. En loods uw lezer recht naar uw content.

Ontsluier uw schat aan oude content

Ontsluier uw schat aan oude content

Socialmediamarketing

Ga op schattenjacht. Duik parels van filmpjes en blogs op. En laat uw oude content opnieuw schitteren in honderden ogen.

Bedrijfsbezoek? Achter de (online) schermen

Bedrijfsbezoek? Achter de (online) schermen

Contentstrategie

Eerlijk? U kiest uw professionele partners vaak op buikgevoel. Logisch, dat doen zovelen. Speel daar zelf ook handig op in: met een blik achter de bedrijfsschermen.

Deel uw kennis nog beter: lees meer tips

Copywriting: overtuig!

U of jij: kunt u te beleefd zijn?

U of jij: kunt u te beleefd zijn?

Stijl

Schrijf ik ‘jij’ of ‘u’? Die vraag krijgt onze Schrijfdokter vaak in schrijftrainingen. Zijn reactie: “Daarop kan ik niet antwoorden. Dat bepaalt u, samen met uw klant.” Maar toch: 5 tips!

Meer geheimen van de copywriter

Meer geheimen van de copywriter

Taaltips

Lui zijn? Niets mis mee! En uw lezer heeft er óók recht op.

Vertel eens iets over uzelf

Vertel eens iets over uzelf

Teksttypes: digitaal

Wat zet u op uw 'over ons'-pagina? Ontdek de drie need to haves en drie nice to haves

Wij, ik of u?

Wij, ik of u?

Stijl

Stel in uw teksten uw lezer centraal: ga van 'wij' naar 'u'. 

Boodschap overboord! Red uw bedrijfspresentatie

Boodschap overboord! Red uw bedrijfspresentatie

Taaltips

Bedrijfspresentatie? Laat uw boodschap niet verzuipen! Zo vist u ze op.

Persbericht

Persbericht

Teksttypes: op papier

Een persbericht dat de pers haalt? Maak journalisten het hof.

Bloopers

Bloopers

Faaltips

Bloopers die achter de Schrijf.be-schermen gebeuren? Die gooien we nu te grabbel. Zodat ú ervan leert.

Regel van drie

Regel van drie

Stijl

Hak uw boodschap in drie delen. En beitel die zo in het geheugen van uw klant. 

SEO - scoren in Google

SEO - scoren in Google

Teksttypes: digitaal

De bovenste resultaten als je 'copywriting' intikt op Google? Die zijn van ... ons.  Hoe dat komt? Omdat wij Google geven wat het vraagt: excellente inhoud. Volg onze tips en scoor zelf hoog!

Ansichtkaart

Ansichtkaart

Teksttypes: op papier

'Zonnige groeten van uw fietsenmaker! Zin in een heerlijk fietstochtje, maar moeite met uw versleten ketting? Kom snel langs voor een reparatie!' Postkaartjes: een sterk marketingmiddel. 

Overtuig nog beter: lees meer tips