Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijftips

Content: deel uw kennis

Zo kweekt u een fanbase

Zo kweekt u een fanbase

Contentstrategie

Van uw klanten fans maken? Strooi gretig tips en advies. 

7 gouden merkambassadeurs

7 gouden merkambassadeurs

Contentstrategie

Schrijf.be deelt pluimen uit! Deze bedrijven verzamelen merkambassadeurs rond hun product of dienst.

Michelin: contentmarketingpionier

Michelin: contentmarketingpionier

Contentstrategie

Ontwikkel uw eigen kwaliteitslabel zoals Michelin.

Schrijven voor b2b-publiek? De jacht is geopend!

Schrijven voor b2b-publiek? De jacht is geopend!

Contentwriting

Schrijven voor een b2b-publiek vergt een specifieke aanpak. Wees direct, daadkrachtig en professioneel in uw b2b-teksten.

Klein bedrijf? Groot in contentmarketing!

Klein bedrijf? Groot in contentmarketing!

Contentstrategie

De grote jongens investeren volop in contentmarketing. Met succes. Maar wat als u een 'kleintje' bent? Loont het om mee op de kar te springen? Zéker: uit een beperkte investering haalt u veel return.

Uw eerste infographic maken

Uw eerste infographic maken

Contentstrategie

Een infographic maken: hoe begint u eraan? Laat de gratis tools even voor wat ze zijn en stel uzelf drie vragen.

Jan Hoet en content curation

Jan Hoet en content curation

Contentstrategie

Slim aan content curation doen? Leer van de meester in de kunst: Jan Hoet. 

Advertorials en de pijlstaartrog

Advertorials en de pijlstaartrog

Contentwriting

De ideale manier om uw nietsvermoedende prospect te strikken? Uw eigen artikel – of advertorial – publiceren in zijn krant of tijdschrift. Duik nu inspiratie op bij de pijlstaartrog! 

Antwoorden over veelgestelde vragen

Antwoorden over veelgestelde vragen

Contentstrategie

Wat is de link tussen NASA en uw website? De FAQ!

Verkoop oplossingen, geen producten

Verkoop oplossingen, geen producten

Zoekmachinemarketing

Meer verkopen? Minder verkooppraatjes! Want uw prospect zoekt geen product, wel een oplossing voor zijn probleem.

Deel uw kennis nog beter: lees meer tips

Copywriting: overtuig!

Zo hoort u het eens van een ander: testimonials

Zo hoort u het eens van een ander: testimonials

Teksttypes: digitaal

Benut u uw klantenbestand al ten volle? Ontdek hoe u met testimonials simpel en goedkoop uw business promoot.

Laat uw klant likkebaarden: met plastische werkwoorden

Laat uw klant likkebaarden: met plastische werkwoorden

Stijl

Laat werkwoorden voor uw teksten zwoegen. Dan stapt uw lezer in uw verhaal. En loodst u hem naar de bestelknop.

Hoe brengt u uw moelleux aan de man?

Hoe brengt u uw moelleux aan de man?

Inhoud

Een offerte maken die inslaat als een (chocolade)bom? Uw banketbakker geeft raad! 

People buy people

People buy people

Inhoud

Eerst 'koopt' een prospect uw vertrouwen, dan pas uw product of dienst.

Argumentatie

Argumentatie

Inhoud

Waarom poetst u uw tanden? Vast om een andere reden dan ik. Wilt u mij tandpasta verkopen? Kom dan met een argument op de proppen dat mij overtuigt, niet uzelf.

Vacature

Vacature

Teksttypes: op papier

Wilt u een witte raaf in huis halen? Lok hem met een vacature die eruit springt. Want eerst is het aan ú om te overtuigen. Pas daarna zijn de rollen omgedraaid.

Pak uw klanten in met kerst

Teksttypes: op papier

Uw klanten verleiden? Dat lukt u feilloos met een originele kerstwens. Vergroot uw slaagkansen en stuur uw boodschap op een prentbriefkaart.

Bloopers

Bloopers

Faaltips

Bloopers die achter de Schrijf.be-schermen gebeuren? Die gooien we nu te grabbel. Zodat ú ervan leert.

SEO-landingspagina

SEO-landingspagina

Teksttypes: digitaal

Gun uw websitebezoeker een zachte landing. Verwelkom hem met een SEO-landingspagina. 

Omgaan met objecties

Omgaan met objecties

Inhoud

Schenk evenveel aandacht  aan wat uw prospect mogelijk afremt als aan wat hem zeker stimuleert.

Overtuig nog beter: lees meer tips