Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijftips

Content: deel uw kennis

Over SEO, alt tags en meer

Over SEO, alt tags en meer

Zoekmachinemarketing

Picture perfect? Ja, anders laat de surfer ook uw content links liggen. Zorg voor het gepaste plaatje. En krijg er een cadeau van Google bij!

5 trucs om niet te scoren in Google

5 trucs om niet te scoren in Google

Zoekmachinemarketing

Verdwijnen uit Google? Met deze hocus pocus komt u er snel.

SEO-silo’s vullen en onderhouden

SEO-silo’s vullen en onderhouden

Zoekmachinemarketing

SEO-silo’s werken alleen als u ze juist vult: met minstens vijf pagina’s vol relevante inhoud.

SEO? Fruitje van een cent!

SEO? Fruitje van een cent!

Zoekmachinemarketing

Schrijven voor zoekmachines? Nooit doen! Schrijf liever voor zoekers.

Nieuwsbrief voor SEO

Nieuwsbrief voor SEO

Zoekmachinemarketing

Al die SEO-webteksten schrijven? Dat lukt nooit in één keer. Gelukkig is er uw nieuwsbrief!

Vervang Google door StartPage

Vervang Google door StartPage

Zoekmachinemarketing

Snel checken hoe uw bedrijf het in Google doet? Gebruik StartPage in plaats van Google!

Newsjacking: bent u aasgier of pimpelmees?

Newsjacking: bent u aasgier of pimpelmees?

Contentstrategie

Uzelf in de kijker zetten door in te spelen op het nieuws? Uitstekend idee … zolang u aan newsjacking doet als pimpelmees, en niet als aasgier.

Uw klant als kleuter: storytelling

Uw klant als kleuter: storytelling

Contentwriting

Storytelling op zijn best? Gericht, simpel en mét emotie. 

Zo wordt u (een beetje) Amazon

Zo wordt u (een beetje) Amazon

Contentstrategie

Slim aan one-to-one marketing doen? Pik op wat uw klant interesseert. En speel hem af en toe een interessante hint toe.

De kleuren van de sociale media

De kleuren van de sociale media

Socialmediamarketing

Deel uw klanten op in vier groepen: geel, rood, groen en blauw. En spreek dan elke groep aan op de juiste manier.

Deel uw kennis nog beter: lees meer tips

Copywriting: overtuig!

U of jij: kunt u te beleefd zijn?

U of jij: kunt u te beleefd zijn?

Stijl

Schrijf ik ‘jij’ of ‘u’? Die vraag krijgt onze Schrijfdokter vaak in schrijftrainingen. Zijn reactie: “Daarop kan ik niet antwoorden. Dat bepaalt u, samen met uw klant.” Maar toch: 5 tips!

Meer geheimen van de copywriter

Meer geheimen van de copywriter

Taaltips

Lui zijn? Niets mis mee! En uw lezer heeft er óók recht op.

Website - Val met de deur in huis

Website - Val met de deur in huis

Teksttypes: digitaal

Websiteteksten? Val gerust met de deur in huis. Uw lezer neemt u dat heus niet kwalijk, integendeel!

Wij, ik of u?

Wij, ik of u?

Stijl

Stel in uw teksten uw lezer centraal: ga van 'wij' naar 'u'. 

SEO-landingspagina

SEO-landingspagina

Teksttypes: digitaal

Gun uw websitebezoeker een zachte landing. Verwelkom hem met een SEO-landingspagina. 

SEO - description tag

SEO - description tag

Teksttypes: digitaal

Scoor hoog bij de bezoekers van Google. Hoe? Verleid hen met uw description tag. 

Vertel eens iets over uzelf

Vertel eens iets over uzelf

Teksttypes: digitaal

Wat zet u op uw 'over ons'-pagina? Ontdek de drie need to haves en drie nice to haves

Zet uw writer’s block voor het blok

Zet uw writer’s block voor het blok

Insteek

Soms krijgt u geen letter op papier. Uren tikken voorbij, maar uw blad blijft ... leeg. Hoe pakt u zo'n writer's block aan? Ontdek onze tips!

Enkelvoud siert

Enkelvoud siert

Stijl

Sprak een medewerker u ooit persoonlijk aan met: "Dag collega's, blij dat ik jullie ontmoet!"? Nee, toch. Waarom doet u dat dan wel in uw eigen e-mails?

SEO - scoren in Google

SEO - scoren in Google

Teksttypes: digitaal

De bovenste resultaten als je 'copywriting' intikt op Google? Die zijn van ... ons.  Hoe dat komt? Omdat wij Google geven wat het vraagt: excellente inhoud. Volg onze tips en scoor zelf hoog!

Overtuig nog beter: lees meer tips