Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijftips

Content: deel uw kennis

SEO-silo’s vullen en onderhouden

SEO-silo’s vullen en onderhouden

Zoekmachinemarketing

SEO-silo’s werken alleen als u ze juist vult: met minstens vijf pagina’s vol relevante inhoud.

SEO? Fruitje van een cent!

SEO? Fruitje van een cent!

Zoekmachinemarketing

Schrijven voor zoekmachines? Nooit doen! Schrijf liever voor zoekers.

Nieuwsbrief voor SEO

Nieuwsbrief voor SEO

Zoekmachinemarketing

Al die SEO-webteksten schrijven? Dat lukt nooit in één keer. Gelukkig is er uw nieuwsbrief!

Over SEO, alt tags en meer

Over SEO, alt tags en meer

Zoekmachinemarketing

Picture perfect? Ja, anders laat de surfer ook uw content links liggen. Zorg voor het gepaste plaatje. En krijg er een cadeau van Google bij!

Vervang Google door StartPage

Vervang Google door StartPage

Zoekmachinemarketing

Snel checken hoe uw bedrijf het in Google doet? Gebruik StartPage in plaats van Google!

5 trucs om niet te scoren in Google

5 trucs om niet te scoren in Google

Zoekmachinemarketing

Verdwijnen uit Google? Met deze hocus pocus komt u er snel.

Bedrijfsbezoek? Achter de (online) schermen

Bedrijfsbezoek? Achter de (online) schermen

Contentstrategie

Eerlijk? U kiest uw professionele partners vaak op buikgevoel. Logisch, dat doen zovelen. Speel daar zelf ook handig op in: met een blik achter de bedrijfsschermen.

Duplicate content: feiten en fabels

Duplicate content: feiten en fabels

Zoekmachinemarketing

Nee, Google straft u niet genadeloos af voor dubbele content. Toch bent u het best op uw hoede. Want een gewaarschuwd man is er … twee waard.

Hashtags in hogere sferen

Hashtags in hogere sferen

Socialmediamarketing

De hashtag: toverstaf van de sociale media. Leer hoe u hem nuttig inzet voor uw bedrijf. 

Vlaming in Nederland? Geen tweede kans voor een eerste indruk!

Vlaming in Nederland? Geen tweede kans voor een eerste indruk!

Contentwriting

Nederlanders staan scherp

Deel uw kennis nog beter: lees meer tips

Copywriting: overtuig!

Website - Val met de deur in huis

Website - Val met de deur in huis

Teksttypes: digitaal

Websiteteksten? Val gerust met de deur in huis. Uw lezer neemt u dat heus niet kwalijk, integendeel!

Zet uw writer’s block voor het blok

Zet uw writer’s block voor het blok

Insteek

Soms krijgt u geen letter op papier. Uren tikken voorbij, maar uw blad blijft ... leeg. Hoe pakt u zo'n writer's block aan? Ontdek onze tips!

Enkelvoud siert

Enkelvoud siert

Stijl

Sprak een medewerker u ooit persoonlijk aan met: "Dag collega's, blij dat ik jullie ontmoet!"? Nee, toch. Waarom doet u dat dan wel in uw eigen e-mails?

SEO - description tag

SEO - description tag

Teksttypes: digitaal

Scoor hoog bij de bezoekers van Google. Hoe? Verleid hen met uw description tag. 

Wij, ik of u?

Wij, ik of u?

Stijl

Stel in uw teksten uw lezer centraal: ga van 'wij' naar 'u'. 

U of jij: kunt u te beleefd zijn?

U of jij: kunt u te beleefd zijn?

Stijl

Schrijf ik ‘jij’ of ‘u’? Die vraag krijgt onze Schrijfdokter vaak in schrijftrainingen. Zijn reactie: “Daarop kan ik niet antwoorden. Dat bepaalt u, samen met uw klant.” Maar toch: 5 tips!

Vertel eens iets over uzelf

Vertel eens iets over uzelf

Teksttypes: digitaal

Wat zet u op uw 'over ons'-pagina? Ontdek de drie need to haves en drie nice to haves

SEO-landingspagina

SEO-landingspagina

Teksttypes: digitaal

Gun uw websitebezoeker een zachte landing. Verwelkom hem met een SEO-landingspagina. 

Meer geheimen van de copywriter

Meer geheimen van de copywriter

Taaltips

Lui zijn? Niets mis mee! En uw lezer heeft er óók recht op.

E-mail-onderwerpregel (2)

E-mail-onderwerpregel (2)

Teksttypes: digitaal

Schrijf.be bestond tien jaar: dat was de onderwerpregel van deze nieuwsbrief.

Overtuig nog beter: lees meer tips