Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijftips

Copywriting: overtuig!

Zet uw writer’s block voor het blok

Zet uw writer’s block voor het blok

Insteek

Soms krijgt u geen letter op papier. Uren tikken voorbij, maar uw blad blijft ... leeg. Hoe pakt u zo'n writer's block aan? Ontdek onze tips!

Twijfelwoorden

Twijfelwoorden

Taaltips

Uw lezer overtuigen als u niet zelfzeker bent? Lukt nooit. Schrap dus elke twijfel.

Uw copywriter kiezen

Uw copywriter kiezen

Taalhulp

Staren naar een wit blad tot er vanzelf tekst verschijnt? Nee: ontdek de copywriter in u.

Enkelvoud siert

Enkelvoud siert

Stijl

Sprak een medewerker u ooit persoonlijk aan met: "Dag collega's, blij dat ik jullie ontmoet!"? Nee, toch. Waarom doet u dat dan wel in uw eigen e-mails?

U of jij: kunt u te beleefd zijn?

U of jij: kunt u te beleefd zijn?

Stijl

Schrijf ik ‘jij’ of ‘u’? Die vraag krijgt onze Schrijfdokter vaak in schrijftrainingen. Zijn reactie: “Daarop kan ik niet antwoorden. Dat bepaalt u, samen met uw klant.” Maar toch: 5 tips!

Slecht nieuws

Slecht nieuws

Teksttypes: op papier

Slecht nieuws? Breng het goed. Zo maakt u het verteerbaar.

Webteksten oké?

Webteksten oké?

Teksttypes: digitaal

Bent u streng genoeg voor uw webteksten? Leg ze eens op de pijnbank van Schrijf.be.

Jargon en vakidioten

Jargon en vakidioten

Inhoud

U bent zo diep doordrongen van uw eigen vak, dat u te veel weet. Overrompel uw lezer niet met uw kennis. Vermijd jargon.

Website - hapklare brokken

Website - hapklare brokken

Teksttypes: digitaal

Webteksten? Serveer uw lezers hapklare brokken!

SEO - scoren in Google

SEO - scoren in Google

Teksttypes: digitaal

De bovenste resultaten als je 'copywriting' intikt op Google? Die zijn van ... ons.  Hoe dat komt? Omdat wij Google geven wat het vraagt: excellente inhoud. Volg onze tips en scoor zelf hoog!

Overtuig nog beter: lees meer tips