Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Wat als je zelf de klant bent?

Geen strengere klant dan een copywriter! Dat ondervond ik aan den lijve, toen ik een e-mailing schreef voor ... mezelf. De opdracht scheen eenvoudig: schrijf een e-mailing die de lezer overtuigt om mijn deelname aan de Oxfam Trailwalker te sponsoren. De briefing was overweldigend: website, nieuwsbrieven, promotiemateriaal en persartikels. Dit wordt een makkie, dacht ik. En ik zette me enthousiast aan het schrijven.

Stappen tegen armoede

De Oxfam Trailwalker? Dat is stappen tegen armoede, 100 kilometer in 30 uur, in teams van 4 personen. En minstens 1500 euro inzamelen. Bij vrienden, familie, klanten, ... De organisatie heeft daarvoor brieven en e-mailings die je mag gebruiken. Maar een beetje copywriter schrijft die zelf, toch?!

Schrijven tegen armoede

Twee uur later lagen er al drie versies in de prullenmand. Allemaal gesneuveld op de eerste en belangrijkste Schrijfdokter-test: de Egotest. En zéker voor de Nouentest. Ik was voor één keer mijn eigen onderwerp. En dat viel niet mee! Uiteindelijk koos ik voor een heel directe aanpak: Mijn voorstel: ik wandel, jij sponsort. Zo vormen we samen het pérfecte team. Doe je mee? Met een opvallende onderwerpregel: Ik heb je hulp nodig!

Het resultaat? Dat zie je op onze teampagina!

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.