Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Voicemerel

Copywriters zijn vreemde vogels. Neem bijvoorbeeld Thomas, een van mijn beste vrienden. Lang geleden studeerde ik met hem ‘Germaanse talen’. Sinds toen werken we geregeld samen aan projecten. Wat een hoop heen-en-weer telefoneren met zich meebrengt.

Alvast watertanden
Net zoals mijn eigen agenda loopt die van Thomas aardig vol. De kans dat je hem meteen te pakken krijgt, is klein. Maar dat vind ik niet zo erg. Integendeel. Ik hoop zelfs vaak, dat ik op zijn voicemail terechtkom. Het vooruitzicht alleen al triggert steevast glimlach. En dan moet de ingesproken begroeting nog komen.

Lachebekjes
Als het weer eens lukt, hoor je het volgende: een vogeltje dat de luisteraar enthousiast tegemoet fluit. Lang genoeg om de stress van de slopende werkdag te vergeten. Daarna weerklinkt: “U hoorde zonet de voicemerel van Thomas. En dan gaan we nu verder met het Oost-Siberisch Roodstaartbiepje. Beeeeeeeepppppppp."

Ik verzeil in een slappe lach … telkens opnieuw. In het beste geval kan ik proestend mijn boodschap achterlaten.

Verfijnde humor
‘Grappig zijn’ is een vak apart. En zeker in copy-land moet je er bijzonder hard mee opletten. Maar van dit soort vondsten geniet ik mateloos. Waarom? Het woordspelletje illustreert zonder omwegen waarin Thomas goed is: taal verwerken tot een inspirerend vehikel om de boodschap over te brengen. Die relevantie geeft het grapje zijn meerwaarde en maakt het zo duurzaam.

Pluim op zijn hoed! En meteen een warm pleidooi voor verfijnde, relevante humor om al die ernstige zakencommunicatie stijlvol te relativeren. Uw ideeën zijn welkom!

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.