Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Vliegende schrijfmachine

Wat doet een toonaangevend merk dat een marktevolutie totaal verkeerd heeft ingeschat? Het stunt.
Net zoals Royal dat pas in 1926 met een draagbare schrijfmachine komt aandragen. En dat is jàren na de portables van Corona, Remington en Underwood!

Royal Air Truck

Smith, de flamboyante Royal-voorzitter, koopt het nieuwste Ford-vliegtuig. Dat is dan het grootste commerciële vliegtuig ooit. Hij siert het met het Royal-logo en het opschrift: 'Royal Air Truck - Capacity: 210 Royal portable typewriters'.

Luchtpost

De Royal Air Truck brengt in talloze vluchten duizenden gloednieuwe, draagbare Royal-schrijfmachines naar de uithoeken van de Verenigde Staten. Meer dan tweeduizend dealers wachten er op hun 'luchtpost'.

Letterlijk, want elfduizend toestellen worden in kratten uit de machineruimen gegooid - aan parachutes weliswaar. Naar verluidt raken er maar zes beschadigd, omdat ze op een hoek landen. Maar die schuiven Royal-officials onopvallend aan de kant ... Zij zorgen ervoor dat alleen de inhoud van de dozen die plat de grond raken, het flitslicht van de persmuskieten ziet.

In één klap overtuigd

Het publiek is verrukt en in één klap overtuigd van de onverwoestbaarheid van een Royal Portable. Verder opgehitst door de pers, die de campagne breed uitsmeert, zet het een stormloop in op het dealernetwerk. De draagbare Royal heeft zijn entree niet gemist!

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.