Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Versterk uw boodschap

Telkens als ik van het boetseeratelier naar huis rijd, passeer ik een uitvaartcentrum. Dat weet ik, omdat het onheilspellend dicht bij een verraderlijk kruispunt ligt. Ik stop er dus altijd even en  kijk voorzichtig links en en rechts voor ik verder rijd.

Dooie boel

De etalage lijkt die van een stereotiepe uitvaartonderneming: er treuren stenen bloemenkransen, marmeren boeken snikken het uit in oubollige krulletters, en doodsbrieven brengen er hun droevige tijding. Heel mistroostig allemaal. En vooral: heel saai.

Mokerslag

Toch slaagt deze begrafenisondernemer erin om van zijn uitstalraam een bijzonder communicatiemedium te maken. Dat een sterke boodschap brengt. Die aan kracht wint - gewoon door de plek waarop zij gegraveerd staat:

Vergeet niet te leven.

Daar sta je als sterveling echt wel even stil bij, niet?

Sla uw lezers ko

Ook de copywriter in mij begint dan na te denken. Over hoe de juiste woorden op de juiste plek uw lezer een mokerslag geven. Terwijl ze anders verloren gaan in het gedruis van het dagelijkse leven. Op een volle tram bijvoorbeeld bezorgt bovenstaande zin uw doelgroep waarschijnlijk eerder een Phil Bosmans-allergie.

Vergeet Ilse niet te bellen

U bent misschien geen uitvaartverzorger. En u hebt geen etalage vol doodkisten. Maar ik ben er zeker van dat we het uitgelezen medium vinden voor uw boodschap. En de uitgelezen boodschap voor uw medium. Bel onze coördinator Ilse maar. En ... vergeet ondertussen niet te leven.

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.