Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Versche visch

Op weg naar kantoor sla ik linksaf bij een kruidenierswinkel. En elke keer tovert die een glimlach op mijn gelaat. Omdat hij pronkt met zo'n heerlijk ouderwetse slogan, die net daardoor de authenticiteit van de uitbater uitschreeuwt: 'VERS IS ONZE LEUZE'.

vers-is-onze-leuze

Wat een zalige oase van rechttoe rechtaan eerlijkheid in de woestijn van holle Engelse multinationalbaselines. Waardoor de ogenschijnlijk banale 'Vers is onze leuze' er na al die jaren weer uitspringt.

Nu, diezelfde eerlijkheid gebiedt mij dan weer te zeggen dat het met die authenticiteit wat tegenvalt. Want het voorbije halve jaar wisselde het winkeltje diverse keren van allochtone eigenaar.

Maar toch, het biedt stof tot nadenken voor copywriters die regelmatig zelf nieuwe slogans en baselines moeten bedenken. Zoals: Schrijf.be, teksten die doen doen.   ;-)

Reacties

Kristel K.
Kristel K. schreef

L.S.

Ik ben al enige tijd fan van schrijf.be, maar dat is nu heel even gelauwerd.

Uw opmerking in de zin 'Nu...authenticiteit wat tegenvalt....allochtone eigenaar' deed even mijn adem stokken. Wat klopt in uw opmerking NIET denkt u???

Wim Van Rompuy
Wim Van Rompuy schreef

Eerlijk? NIETS.

Tenzij overcompensatie in het politiek correcte denken.

Want dit blogstukje gaat gewoon over ... taal. Over de authenticiteit van het oervlaamsche 'vers is onze leuze'. Waarbij spontaan familiegeneraties van noeste neringdrijvers voor mijn geestesoog verschijnen. Terwijl dat net niet zo blijkt te zijn: om de paar maanden wisselt de winkel van eigenaar.

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.