Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Politieke crisis! Financiële crisis! O tempora, o mores. Gelukkig werkt de UBN dapper voort, ter verrijking van onze mooie taal. En produceerde ze tien nieuwe neologismen om al dat crisisleed te verzachten.

1. wekeend (kwaakt u wakker)

2. drisdrank (en dris ook eten)

3. akkereerste (primeurgroentjes, recht van de akker)

4. academier (geleerd beestje)

5. zwerklozen (mensen zonder luchtruim)

6. softdrinsk (Russische cola)

7. patriculier (privé-Patrick)

8. bradstoftank (Brad Pitt in uw wagen!)

9. meerkracht (straffe leerkracht)

10. postnallaal (de jammerlijke combinatie van een postnatale depressie en een spraakgebrek)

Reacties

Hanneke Hooijmans
Hanneke Hooijmans schreef

Dat was weer een welkome komische noot in de crisistijd! In het zonnetje achter mijn bureau veeg ik de laatste lachtraan van mijn gezicht, en de crisis is mijlenver. Alleen begrijpt Jean-Marc geen snars van je stukje :-)

Ann
Ann schreef

Ocharme, dat kan ik me voorstellen! :-) Veel groetjes daar in het zonnige bureau ...

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.