Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Stapeltekstenschrijverij

De favoriete lunchbezigheid bij Schrijf.be? Samen de reclamefolders doornemen. Het is gezellig, informatief, en ... altijd lachen. Want we vinden altijd wel een flater die de giechelreflex prikkelt. Of teksten die regelrechte dijenkletsers blijken.

Minder is meer

Nu is schrijven van commerciële teksten vaak dansen op een slappe koord. Je moet positief zijn en enthousiast de voordelen van je product in de verf zetten. Maar je mag ook niet overdrijven of je lezer haakt af: trop is echt te veel.

Vele mogelijke possibiliteiten

Sommige copywriters van huis-aan-huisbladen weten niet van ophouden: ze stapelen woorden en/of superlatieven op elkaar. Ervan overtuigd dat meer tekst beter overtuigt. Zo gilde een groothandel in salons in hun late lentefolder, dat ze een Grote Schoonmaak deden. Ik wil wel een nieuw salon, dus ik ben geïnteresseerd. Mijn oog valt op een gruwelijk lelijke hoeksofa. De tekstschrijver probeert er nog iets van te maken :

De mogelijkheden tot het samenstellen van de verschillende combinaties zijn ontelbaar.

Yep.
Zocht u een stapeltekst?
Dan is dit is een voltreffer.

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.