Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
SEO en SEA

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

SEO en SEA: brede blik om beter te schrijven

SEO + SEA = SEM

Aan de muur van mijn kantoor hangt, naast een fraai lijstje complimenten, een Google Analytics- en AdWords-certificering. Waarom eigenlijk?

SEO is een huis met vele kamers. In één daarvan vinden wij blindelings onze weg: SEO-copywriting, inclusief trefwoordenonderzoek.

En die andere? Dat zijn dynamiek, populariteit en techniek. Ook daarin lopen we niet verloren. Omdat we goed weten dat de muren van het SEO-huis eigenlijk dunne en verschuifbare wanden zijn.

Populariteit winnen, links oogsten en dynamiek creëren, lukt bijvoorbeeld niet zonder contentstrategie. En als Google besluit om mobile first te gaan, is dat net zo belangrijk voor copywriters als voor webdesigners.

Daarom kijken alle Schrijf.be-copywriters geregeld over het muurtje naar wat er in de andere SEO-domeinen gebeurt. En houden we elkaar daarvan op de hoogte.

De muren van het SEO-huis zijn eigenlijk dunne en verschuifbare wanden.

Geïnformeerde SEO

Betere SEO en SEA met Analytics-certificering

De controlekamer van elke SEO-strategie? Dat is Google Analytics. Daarin ziet u hoe uw bezoekers uw website gebruiken, waar ze vandaan komen, welke pagina’s opvallend goed of net abominabel scoren, enzovoort.

Geen enkele SEO-copywriter kan het zich veroorloven om die deur voorbij te lopen. Zeker niet als hij zelf in de hoogste Google-regionen wil vertoeven – zoals Schrijf.be al jaren doet. Daarom kreeg ik de kans om me een paar dagen in Google Analytics te verdiepen. En deel ik die kennis op mijn beurt met mijn collega’s.

SEA met een plus

Betere SEA met AdWords-certificering

Dan is er nog die glimmende etalage naast het SEO-huis: search engine advertising of SEA.

Is Google AdWords-advertenties schrijven moeilijk? Niet echt. Maar goede AdWords-advertenties schrijven? Die de conversie verhogen en uw kwaliteitsscore verbeteren – zodat u minder betaalt voor een hogere advertentiepositie? Dat is werk voor een copywriter. Liefst eentje die weet hoe Google AdWords in elkaar zit.

Kortom, zoekt u copywriters met een brede blik op SEO en SEA? Dan weet u bij welk huis u moet zijn.

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.