Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Schrijf.beter 007

  1. Een groot succes  - en dat is het nog  steeds altijd, maar dan onder de hoede van een andere uitgeverij.
    Het vervelend onnatuurlijke  'steeds' is hopeloos verouderd in de betekenis van altijd. Je kunt het reserveren voor een vergrotende trap: 'steeds groter', 'steeds beter'. Dan kan het nog net.
     
  2. Met dit programma krijgt u heel snel een aantrekkelijke visuele voorstelling van de prestaties van uw bedrijf hoe uw bedrijf presteert in vergelijking met de markt. 
    Naamwoordstijl is altijd zwaarder dan werkwoordstijl. Bovendien zit je in de oorspronkelijke zin met tweemaal een van-bepaling, wat de zin nog verzwaart.  Als uw bedrijf een actief werkwoord achter zich krijgt, leeft die zin gewoon meer.
     
  3. Er is geen professioneel classificeringsysteem classificatiesysteem dat uw verloningsbeleid loonbeleid draagt.
    Tja, twee weetjes: het eerste gewoon opspoorbaar in de Woordenlijst, het tweede in o.a. VRTtaal.net. Verloning is niet fout, maar wel de officiële term. Loon is gewoner, 'bekt' ook beter. 
     
  4. Dan haalde de vuilnisdienst hun zak apart op en keek hij de inhoud grondig na.
    Bij inversie in het eerste deel van een samengestelde zin, moet je het onderwerp in het tweede deel herhalen, uiteraard met een persoonlijk voornaamwoord.
     
  5. Want ze waren al zo lang op zoek naar zochten al zo lang een apotheker met een vlotte pen.
    Winst = drie woorden. Korter, krachtiger, vlotter, lichter: dus beter!
     

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.