Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Schrijf.be 080

  1. U wilt zich focussen op soft HR-projecten zoals de aanwerving en verloning van uw personeel.
    betaling of beloning of bezoldiging
    Verloning is Belgisch, dus niet algemeen. Ik vind het ook een raar woord: verlonen, het doet mij altijd aan verontschuldigen denken. En iemand betalen is toch net het tegenovergestelde. Dat doe je toch om hem te bedanken voor een bewezen dienst. Tenzij in heel nare situaties natuurlijk ...
                   
  2. Wij geloven dat vrije circulatie en niet-exclusiviteit, zowel uw artistieke feeling als onze zakelijke creativiteit aanscherpt.
    aanscherpen
    Jajaja, na zowel uw artistieke feeling als onze zakelijke creativiteit krijgt het werkwoord geen meervoudsuitgang ... als creativiteit onderwerp van de zin is. De pientere lezer, en hebben wij er hier andere misschien, heeft natuurlijk onmiddellijk gezien dat het onderwerp van aanscherpen vrije circulatie en niet-exlusiviteit is. Dus meervoud!
                   
  3. De garage vierde op 17 mei de plechtige inhuldiging van zijn zesde vrachtwagencentrum.
    opening
    Inhuldigen doe je met mensen in een nieuwe functie. Een nieuw gebouw open je plechtig of wijd je in. VRTtaal.net zegt dat je standbeelden onthult en een gebouw officieel in gebruik neemt.
                             
  4. De werkplaats heeft 25 toegangspoorten en omvat ondermeer technische controle, testbanken, een brug voor diagnoses, enz.
    onder meer ... diagnoses.
    Dit is een heel hardnekkige: onder meer schrijf je in twee (hallo: 2, deux, two, zwei) woorden! En als je een opsomming begint met onder meer: dan moet je op het einde natuurlijk niet meer afkomen met enz., want dat is dan schandalig dubbelop.
                   
  5. De partner waarvan je op voorhand weet dat het zeker goed komt.
    die garant staat voor succes.
    Pech voor die hele zin. Maar je krijgt die niet rechtgetrokken. Waarvan kan hier al zeker niet, want dat verwijst naar zaken en een partner is geen zaak ... En daarna die wending: dat het zeker goed komt. Waarvoor staat die het? De partner: kan niet. Partner is een de-woord. Het weer: onwaarschijnlijk, want dat komt nooit helemaal goed. Het noodlot: daar lijkt ... het hier wel op. Dus het vlijmscherpe mes van de eindredacteur snijdt hier in het hart van de ijverige copywriter: helemaal omgooien die handel. En het resultaat komt zeker goed :)
                 

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.