Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Een offerte maken, het blijft een moeilijke klus. Is de prijs te hoog? Dan ben je niet fair tegenover je klant. Te laag? Dan snijd je in je eigen vel. Gelukkig ben ik niet de enige die het er soms moeilijk mee heeft ...

Reageert een prospect niet op onze offerte? Dan bel ik hem even op om te polsen of er iets niet duidelijk is. Vaak helpt dat kleine zetje, soms ook niet. Tja, zo werkt dat nu eenmaal bij een vrijblijvende offerte.

An offer he can't refuse

Wat is het probleem dan? Dat sommige prospecten geen 'neen' durven zeggen. Je voelt gewoon dat de opdracht niet zal doorgaan. En toch, toch krijg je die eenvoudige 'neen' er niet uitgeperst. De gekste verhalen krijg je in de plaats. Prospecten zijn plots langdurig ziek, voor onbepaalde duur op cursus, of voor eeuwig-en-een-dag in meeting. Mails verdwijnen op miraculeuze wijze, en telefoonnummers blijken onbestaand.

Professionele stalker

Zonde. Want het kost de klant (en mij) heel wat tijd. En ik voel me op de duur haast een stalker. Want een 'misschien' is geen 'neen', dus blijf ik bellen. Tot uiteindelijk het hoge woord eruit komt. En ik het dossier verticaal mag klasseren. Zo eenvoudig is het. Even goede vrienden.

Wraak?

Wat ik u eigenlijk wilde zeggen? Dat ik u heus niet met huid en haar opvreet als u niet op onze offerte ingaat. U 's avonds niet opwacht met een baseballknuppel. Uw foto niet op een voodoopop kleef, die ik speldeprikgewijs bewerk.

Zeg dus gerust 'neen'. Of - véél beter nog - 'ja'!

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.