Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Namen noemen

Namen bedenken, niets vinden wij leuker. Een lekker bekkende naam voor een service die een binnenhuisarchitect levert. Een aantrekkelijk, Nederlandstalig alternatief voor de personal shopper? Of een nieuwe identiteit voor een recruteringsbedrijf? We zoeken tot we een merknaam en baseline vinden die u past als een handschoen, die alles zegt in één woord en ... die blijft hangen.

ID-storm aan tafel

Meestal doen we het op ons eentje. Maar liever met onze collega's. Dan steken we even de koppen bij elkaar, en laten het stevig stormen rond de tafel. De wildste ideeën, de meligste vondsten, de intelligentste concepten op een hoop gooien, door elkaar schudden en AHA! ... een nieuwe naam is geboren. Met of zonder baseline erbij. Heerlijk.

Kinderlijke vreugd

En leuker wordt het als je die naam of slogan in het straatbeeld tegenkomt. Zo schreef ik de titel voor een doe-expo rond grondwater in Hidrodoe: H2Onderaards. Deze zomer bezocht ik ze met mijn zoon. En daar hing dan mijn hersenspinsel: als een kind zo blij huppelde ik er rond. De bewondering in de ogen van het negenjarige kind naast me ... een absolute bonus.

Gezonde jaloezie

Zoals passionele taalminnaars betaamt, staan we ook in volle bewondering voor vondsten die niet uit onze kokers komen. Zo mag ik straks weer met mijn zoon naar Technopolis. Daar hebben ze een nieuwe tentoonstelling: vol experimenten en opdrachten waarbij kinderen hun eigen ideeën in de realiteit omzetten: Z-in-1! Gezond jaloers ben ik op die naam. Maar een pluimpje voor de man of vrouw die hem bedacht.

Treffende identiteit

Dus bij deze een oproep aan u, beste klant. Doe de ogen van mijn kind weer schitteren. Geef mij en mijn collega's de kans om u het beste van onszelf te geven. Bent u toe aan een nieuwe slogan? Bent u een starter op zoek naar een professionele naam? Houdt u een nieuw product boven de doopvont? Bel ons op, liefst vandaag nog. Wij staan te trappelen om u een nieuw identiteitsjasje aan te meten. Dat u als gegoten zit.

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.