Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Mosterd

Vandaag, 26 januari, is het Gedichtendag. Die jaarlijkse hoogdag voor verzen en dichters is een schitterend initiatief, maar hebben copywriters zelf iets met poëzie? En wat hebben ze eraan?

Reclameman Alfons De Ridder, alias Willem Elsschot, wist waar hij de mosterd haalde. Hij schreef er verschillende reclameversjes over. Een fragmentje:

Zo vrienden, neemt een kloek besluit,
smijt dat vergif het venster uit,
eet mosterd van TIERENTEYN FERDINAND,
veruit de bekwaamste fabrikant
van ons beminde Belgenland.

Match?

Verkoopt rijm echt beter? Of is het in 2012 vooral mosterd na de maaltijd? Laat ik het - op gedichtendag - eens testen:

Een tekst, die af is in een wip.
Uw bal, die klaarligt op de stip.
Een boodschap, die uw klant zal horen.
Dat doelpunt, dat u graag wilt scoren.
Een voordeel, dat uw lezer niet koud laat.
Die topmatch, waarover iedereen praat.
U kunt het helemaal alleen probe'ren,
maar het lukt beter met de Schrijfbe'ren.

Nu  ... werkt het?

Reacties

Wessel
Wessel schreef

Nee, werkt niet. Maar ik heb dan ook helemaal niets met gedichten. Ook al ben ik copywriter...

Bovendien valt me nu vooral de typefout op: u klant?

;-)

seppe
seppe schreef

Goed gezien, Wessel! Is intussen aangepast.

Ons verschuilen achter dichterlijke vrijheid zou wat flauw zijn, vermoed ik? ;)

Wessel
Wessel schreef

Ach, van mij mag het. :)

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.