Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Mijn goede vriend Google

Een copywriter heeft niet veel nodig om degelijk werk te leveren. Een computer met een tekstverwerkingsprogramma volstaat al. En het liefst ook een e-mailadres, om de teksten de wijde wereld in te sturen. Maar dat zijn de echte basics. Weet u wat een van de hulpmiddelen is die ik, na de bekende standaardwerken, heel vaak gebruik? Een van mijn beste schrijfvrienden is ... Google.

Google als hulptaalwijzer

Twijfel ik tussen twee schrijfwijzen van een woord? Dan is mijn eerste stap natuurlijk de Woordenlijst, en daarna Van Dales Spellinggids. Maar even later vertelt Google me in een oogwenk welke correcte schrijfwijze het vaakst opduikt. Kan ik niet kiezen tussen twee juiste termen voor één begrip? Even googelen, en ik weet meteen welke term het duidelijkst is voor de klant: die met de meeste hits.

Google als briefing

En Google kan nog meer. Geeft een klant een onvolledige briefing? Of begrijp ik echt niet wat hij me wil vertellen? Dan is Google de toegangspoort tot een schat bruikbare informatie. Natuurlijk is een echte, grondige briefing van de klant altijd beter. Maar Google is een niet te missen hulpmiddel voor copywriters in nood geworden. Ook om - uit nieuwsgierigheid - nieuwe klanten al eens te googelen ... :-)

Reacties

Koude zonen
Koude zonen schreef

[...] een licht hongergevoel sleutelde ik aan een webpagina over professionele friteuses. Ik speurde wat rond op Google voor meer informatie. En belandde op een pagina die me uit de doeken deed hoe een friteuse in [...]

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.