Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Hoezo, u hebt geen Linkedin-bedrijfspagina?

De Twitter-vogel zingt de longen uit zijn lijf. Facebook-duimen stretchen zich suf en LinkedIn linkt zich lam. En dan hadden we het nog niet over de blogboom. U had het misschien al gemerkt: het is Social Media Week. Werkt u al met social media in uw bedrijf? Ontdek in deze vierdelige blogreeks waarom ook u maar beter mee op de kar springt. In deel 3: LinkedIn.
 

Waar vindt u online de grootste concentratie van professionals? Juist, op LinkedIn. Maak een persoonlijk profiel aan, en smeed banden met meer dan 300 miljoen vaklui uit alle sectoren.
Geweldig, maar niet wat ik met u wil bespreken. Ik ga meteen een stap verder: wat wint uw onderneming bij een LinkedIn-bedrijfspagina?

Uw LinkedIn-bedrijfspagina nestelt zich naast uw b2b-klanten

Linkedin-bedrijfspagina

300 miljoen mensen op LinkedIn? De kans is groot dat u uw klanten daar ook bij mag rekenen.

Hebt u bijvoorbeeld een consultancybureau? Bouw dan een LinkedIn-bedrijfspagina en deel er boeiende, praktisch content – zelf geschreven of goed gevonden – voor managers.

Als u het grondig aanpakt, oogst u vanzelf volgers. Bovendien opent elke like of reactie op uw LinkedIn-bedrijfspagina een deur naar meer volgers. En uiteindelijk zelfs naar samenwerking en verkoop.

B2c-ondernemingen verdienen ook LinkedIn-bedrijfspagina

B2b of business-to-business lijkt de ultieme omgangsvorm voor uw LinkedIn-bedrijfspagina. Maar kijk, LinkedIn-gebruikers zijn óók consumenten.

Adrienne Weissman van de LinkedIn Marketing Solutions Blog ontdekte daarbij het volgende: LinkedIn-gebruikers hebben twee keer meer vertrouwen in informatie die ze vinden op een LinkedIn-bedrijfspagina, dan in info op andere socialmediakanalen. Dezelfde blog bundelde enkele succesverhalen van b2c-LinkedIn-bedrijfspagina’s

Bedrijven als Starbucks of Amazon gebruiken hun LinkedIn-bedrijfspagina niet om rechtstreeks koffie of boeken te verkopen. Wel om hun merk te laten leven, zowel bij consumenten als bij potentiële werknemers. Een voorbeeld van Starbucks:

Starbucks_Linkedin-bedrijfspagina

 

Toegegeven, het gaat hier om mastodonten van ondernemingen. Maar laat ons even terugvallen op de logica: als verkopers, headhunters, marketeers en andere typische LinkedIn-gebruikers behoren tot uw klantenbestand, waarom zouden ze uw LinkedIn-bedrijfspagina dan niet volgen?

Zolang u waardevolle info deelt, en een al te commerciële inslag ombuigt naar een objectievere toon, dan staat niets het succes van uw b2c-LinkedIn-bedrijfspagina nog in de weg.

LinkedIn-bedrijfspagina: eerste stap is de moeilijkste

Aan de slag! U hebt een persoonlijk LinkedIn-profiel? Goed, want anders kunt u geen LinkedIn-bedrijfspagina aanmaken. Om de een of andere reden verstopte LinkedIn de knop om een eigen pagina te creëren. Schuif uw cursor in de bovenbalk over het woord ‘Interesses’ en klik op ‘Bedrijven’. Nu ziet u een pagina met in de rechtermarge een gele button ‘Maken’.

Linkedin-bedrijfspagina-aanmaken

De rest is kinderspel: u typt uw bedrijfsnaam voor uw LinkedIn-bedrijfspagina, zet er een omschrijving bij, selecteert uw sector, kiest een afbeelding en een logo, wijst beheerders aan, … En u drukt op ‘Publiceren’.

U wilt natuurlijk vermijden dat uw LinkedIn-bedrijfspagina door het leven gaat als grijze muis. Geef ze kleur door ze volledig in te vullen. En zorg voor een continue stroom van boeiende en gevarieerde updates.

Hebt u nicheproducten of heel specifieke diensten? Open dan tot tien Showcase Pages, kleine LinkedIn-bedrijfspagina’s rond één specialiteit. Schrijf.be heeft bijvoorbeeld Taalblogger, Content writer en SEO-copywriter:
 

Linkedin-bedrijfspagina-Showcase-Page

 

LinkedIn-bedrijfspagina trekt nieuw talent aan

Maak u geen illusies: niet iedereen die uw LinkedIn-bedrijfspagina volgt, wil weten of u een geschikte leverancier of dienstverlener bent. Sommige LinkedIn-leden vragen zich af hoe u scoort op hun schaal van ideale werkgever.

Met andere woorden: LinkedIn is het uitgelezen platform om vacatures te verspreiden, en om aan employer branding te doen. Bijvoorbeeld met een Career Page of door updates te delen die een blik achter de schermen onthullen, zoals deze:

Employer branding voor uw Linkedin-bedrijfspagina

Kortom, benadert u uw LinkedIn-bedrijfspagina als een professional? Dan slaat u klanten, prospects én talent aan de haak. Als u er nog geen hebt, maak dan meteen een bedrijfsaccount aan. Of vertrouw uw LinkedIn-bedrijfspagina toe aan Schrijf.be. Succes!

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.