Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Liefste

Ik kocht even geleden een tweedehandsboekje bij De Slegte. En zoals dat wel eens gaat bij tweedehandsboeken, zat er nog iets van de vorige eigenaar in. Soms is dat een boodschappenlijstje, soms een rekening. Maar nu had ik prijs: een heuse brief! En een liefdesbrief zo te zien, want er stond 'Liefste' op de envelop, in een klein, krullerig handschrift.

Liefste prospect

Maar neen. In de envelop zat geen liefdesbrief. Maar wel een briljante DM van CAMPO, een nieuw Gents kunstencentrum. Hij was opgesteld in hetzelfde handschrift en sappig Gents.

"Liefste,

Tot mijn grote spijt zal ik dit jaar niet bij u in Benidorm kunnen komen tussen 17 en 26 juli. Ik weet dat het vervelend is maar het valt kloef in de Gentse Feesten en ik heb gezien op de website van CAMPO (Campo.nu) dat er daar het een en het ander te zien is dat ik zeker niet wil missen ... Sorry!"

En dan doet de 'briefschrijver' het hele programma van CAMPO uit de doeken.

Zelfs de obligatoire PS ontbreekt niet:

"Misschien kunnen we daarna nog iets doen samen? Dat hoeft niet veel te zijn, een weekendje Blankenberge ofzo is ook goed."

Schitterende actie! Deze DM is niet alleen geschreven volgens de regels van de kunst. Door zijn originele concept wordt hij ongetwijfeld ook nog eens véél meer gelezen dan zijn standaardbroertjes. CAMPO: chapeau!

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.