Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
call to action CTA

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Kruid uw call to action

Schrijft u een nieuwsbrief of een webtekst? Dan plant u onderaan in de tekst een zinnetje dat doet oogsten. Een call to action (CTA), die uw lezer precies vertelt wat u van hem verwacht: 'vraag uw offerte', 'bestel nu' of 'schrijf u hier in'. 

Hebt u het gebruik van de CTA onder de knie? Durf dan te experimenteren. Spring over woorden als 'bestellen' of 'inschrijven' en prikkel uw lezer met zijn voordeel

Van 'inschrijven' naar 'meedoen' 

Een inschrijving is vaak de eerste stap naar iets leuks. Alleen jammer dat het woord 'inschrijving' doet denken aan betalingen en administratie. 

Vergelijk deze CTA's voor een loopwedstrijd: 

  • Schrijf u nu in >
  • Loop mee door Gent >

Op welke woorden klikt ú? Juist: die waarbij u zichzelf als een jonge hinde door de Gentse straten ziet rennen. De copywriter springt slim over het administratief woordje 'inschrijving' en roept het einddoel op in uw hoofd: 

call to action kruiden

Ook bij een ticketverkoop werkt het. Merk het verschil tussen: 

Van 'bestellen' naar 'resultaat'

Ook woorden als 'bestel' of 'koop' kunt u vaak omzeilen. Focus liever op het resultaat, of de doelstelling van uw klant. 

Resultaat CTA

Verkoopt u fitnestoestellen?

  • Niet: Bestel uw fitnesapparaat >
  • Wel: Naar een slanke lijn >

Schrijft u LinkedIn-profielen voor bedrijven? 

Kortom: kruip in de huid van uw lezer. En maak uw CTA's origineler én daadkrachtiger. 

Hebt u zelf nog voorbeelden? 

Reacties

Jelle
Jelle schreef

Héél inspirerend, bedankt!

Bert
Bert schreef

"Daar wil ik meer van weten" ipv "klik hier voor het volledige verslag"

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.