Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Kaartje: afgekeurd

Mijn auto moet naar de keuring. Dat leid ik tenminste af uit het groene kaartje dat in mijn bus viel. Zelden zag ik zoveel informatie op zo'n kleine kaart gepropt ...

Belangrijke mededelingen

Het arme groene kaartje kreunt onder het gewicht van de tekstmassa die erop staat. Op de voorkant wordt me verteld waar ik mijn voertuig moet laten keuren. En helemaal onderaan, in een zwart blokje, lees ik: "Belangrijke mededelingen op de keerzijde." Spannend! Vol verwachting draai ik het kaartje om. Wat staat er me te wachten? Winnende lottocijfers? Het telefoonnummer van Johnny Depp?

Verwarrende mededelingen

Nee hoor. Allemaal lange titels in drukletters - vreselijk vervelend om te lezen. En eronder een hele hoop kleine tekst, over hoe ik mijn auto moet voorrijden, welke documenten ik moet afgeven, ... Ik moet het kaartje opnieuw en opnieuw en opnieuw bekijken, voor ik er wijs uit raak. En dan lees ik een mededeling die de voorkant van het kaartje meteen overbodig maakt: "Indien u uw voertuig in een ander station wenst te laten keuren: de keuze is volledig vrij." Daarop volgt een lijst van álle keuringsstations, met adres en telefoonnummer. Allemaal in vette letters.

Hier zouden een copywriter en een lay-outer iets véél beters van kunnen maken ...

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.