Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Hup Holland hup

Een pluim voor onze noorderburen! En niet alleen omdat ze het goed doen op het EK. Al heeft het wel met voetbal te maken.

Heineken bedacht een hilarisch gadget voor voetbalfans: een trommel die je op je hoofd kunt zetten. In een creatieve bui noemden ze het ding de trom-pet. Leuk kan dat getrommel op je hersenpan niet zijn. Maar ik ben wel behoorlijk jaloers op de geniale naam ... 

En het kan nog gekker. Twee jaar geleden, voor het WK in Duitsland, wilde Grolsch een oranje broek lanceren. De naam? Nederhose. Een juridisch geschil stak daar een stokje voor. Maar geef toe: weer een fijne woordspeling.

Als weldenkende copywriter kan ik dan ook niet anders dan voor Oranje supporteren. Hup Holland hup! 

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.