Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Tweet tweet tweet, hoera voor Twitter!

De Twitter-vogel zingt de longen uit zijn lijf. Facebook-duimen stretchen zich suf en LinkedIn linkt zich lam. En dan hadden we het nog niet over de blogboom. U had het misschien al gemerkt: het is Social Media Week. Werkt u al met social media in uw bedrijf? Ontdek in deze vierdelige blogreeks waarom ook u maar beter mee op de kar springt. In deel 1: Twitter.


De internationale Social Media Week richt haar pijlen op the connected class: de miljoenen mensen ter wereld die verbonden zijn dankzij sociale media. Voor Twitter gaat het om maar liefst 316 miljoen actieve gebruikers.

316 miljoen connecties binnen handbereik op Twitter

Uw ‘lange arm’ stretchen? Of u suf zoeken naar contactgegevens? Niet meer nodig. Tweet gewoon even naar @BarackObama, @Pontifex_ln (de paus) of … @Schrijfbe. Of stuur ongelimiteerde privéberichten – als die optie staat ingeschakeld. Meer nog dan bij Facebook of LinkedIn, waar u eerst ‘vriendjes’ moet worden of ‘connecten’, vliegt u de andere gebruikers op Twitter onbevangen tegemoet.

Twitter voor uw business

Twitter is entertainend en informerend tegelijk. Nieuwtjes verspreiden er zich als een lopend vuurtje. Sla dus geen flater, want voor u het goed en wel beseft, pikken blauwe aasgieren uw reputatie aan flarden.


Nee, zet Twitter slim in voor uw organisatie:

Slim op Twitter met uw onderneming


  • Leg uw oor te luister bij uw doelgroep. En trek er lessen uit: naar wat zijn uw prospects op zoek? Hoe biedt u hen meerwaarde?
  • Vergroot uw zichtbaarheid en trek de aandacht door in dialoog te gaan met uw volgers. Laat een reactie nooit onbeantwoord: interactie is goud waard. U creëert er vertrouwen mee.
  • Gooi een reddingsboei naar uw klanten. Twitter werkt perfect als klantendienstmedium: snel, toegankelijk en efficiënt. Zeker nu er geen limiet meer staat op de privéberichten.
  • Zwengel de discussie in uw vakgebied aan. Treed in gesprek met invloedrijke experts en verruim uw eigen kennis en inzichten. Zo wint u geloofwaardigheid bij uw prospects en klanten. En – alweer – vertrouwen.

Doe normaal op Twitter

Vertrouwen is hier inderdaad het codewoord. Tricky, want als bedrijf wekt u al snel argwaan. Niemand zit te wachten op de zoveelste onlinemarketingcampagne. Bewijs dus het tegendeel: dat u als onderneming nuttige meerwaarde biedt. Het principe van contentmarketing. Concreet? Deel tips, weetjes en sectornieuws. En laat volgers achter uw schermen gluren. Met andere woorden: wees menselijk, doe normaal.


Overweegt u om uw eigen Twitter-vogel uit te broeden? Of kroop de uwe al uit zijn ei? Zet ons dan gerust in om hem stevig op zijn pootjes te doen staan.

 

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.