Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Hersenstorm

Vrije associatie. Sigmund Freud wist al dat het goed is voor de geest. En ook ik ben er fan van. Heb ik even geen inspiratie? Dan grabbel ik mijn collega's bij hun nekvel en laat ik ze mee brainstormen. We roepen het eerste dat in ons opkomt, en bouwen vrolijk verder op elkaars hersenkronkels. Tot we bij die ene baseline of woordspeling komen die we zoeken. Of tot we ... de kluts kwijtraken.

Storm in een glas water

Want soms loopt het fout. Zoals daarnet. Een klant wou een zin waaruit je kon afleiden dat zijn zaak met tafeldecoratie was vernieuwd. Dus trommelde ik de collega's op. We begonnen bij messen en vorken. Gingen dan verder over tafels. Plots opperde iemand iets van tafeltje-dek-je. U weet wel, en dan ezeltje-strek-je. Van het een kwam het ander, en even later waren we aan het brainstormen over ... ezels. Het resultaat? Een zin die alleen geschikt was voor een nieuwe kinderboerderij. Of hoe collegialiteit en efficiëntie niet altijd hand in hand gaan. :-)

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.