Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Gecontamineerde vis

Op de Mechelse Vismarkt is het goed toeven voor Schrijfbe'ren. Niet om met hun schrijfklauwen een zalm uit de Dijle te graaien. Wel om 'een pintje te pakken' op warme dagen.

Dubbelop of besmet?

Tijdens zo'n 'baasverlof' trok een reclamebord van een vishandel onze aandacht. Want er was iets mis mee - maar wát?

Het moést wel die 'Bestelling aan huis' zijn.
Want dat is een pleonasme: Van Dale definieert 'bestelling' als 'het thuisbezorgen'. En dan is de 'aan huis' overbodig.
Of is het een contaminatie? En dacht de schrijver-schilder aan 'Levering aan huis'?

Naar huis!

Ach, het maakt eigenlijk niet uit. Zoals het er nú staat, verplicht het de klant om bij de winkeldeur rechtsomkeer te maken en huiswaarts te keren. Om van daaruit zijn bestelling - definitie twee: 'opdracht tot levering en bezorging' - door te geven via telefoon, mail, fax of postduif.

Poewee! Dan toch maar liever blijven hangen en nóg een pintje bestellen.

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.