Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
testimonials

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Ga voor goud met testimonials

Testimonials brengen geld in het laatje.

Gelukzalig staart u naar het computerscherm: het is gelukt. Eindelijk staat die langverwachte en gloednieuwe website online. U valt uw websitebouwer in de armen: feest, champagne, hapjes! De prachtigste teksten, foto's en filmpjes wisselen elkaar af. Zoefzoef, blingbling. Curieuze surfers smullen van het enorme aanbod aan diensten of producten. Uw allerbeste bedoelingen spatten van het scherm.

En dan nu: wachten

Wachten op de felicitaties, de vele bestellingen en kruiwagens vol geld. Kan niet anders, want u beloofde uw lezers de hemel op aarde. U zorgt voor een betere dienstverlening. En hebt net datgene waarnaar uw klant al jaren op zoek is. U doet de lezer watertanden naar dé oplossing voor al zijn noden.

Zuchten en ... wachten

Komen ze niet, die bestellingen? Waarom blijft uw kruiwagen op stal? Waarom nemen prospects geen contact met u op? Snappen ze nu écht niet dat u de oplossing in petto hebt? Of bood u nog te weinig 'zoefzoef' en 'blingbling'?

Die veel te dure websitebouwer mag een niet zo fraai telefoontje verwachten!

Klant heeft het eerste én het laatste woord

Welk element ontbreekt er voor succes? Het woord van iemand anders dan u. Uw klant die aan het woord is in testimonials. Als hij de loftrompet over u steekt, is dat wél geloofwaardig. Want dan gaat het niet over wat u wilt doen, maar over wat u al gedaan hebt. Niet over theorie, maar over praktijk. Over boter bij de vis. 

Wie was er dolgelukkig nadat u hem meer had geboden dan u had beloofd? Uw bestaande klant, natuurlijk. Hij is zo tevreden dat hij met de glimlach aan een testimonial zal meewerken – áls hij er zelf geen werk aan heeft.

Ga vandaag nog voor goud

Mijn advies?

1. Vraag elke week één tevreden klant naar een testimonial (of quote*). Druk hem op het hart dat hem dat maar één telefoontje van tien minuten kost. En dat hij inzage krijgt voor publicatie. 

2. Laat een Schrijf.be-copywriter de klus klaren.

3. Bedank uw klant door een link naar zijn website te leggen voor extra prospects en een extra inkomende link voor Google.

* een sterke oneliner op uw website doet wonderen: "Fantastische samenwerking", "Altijd op tijd" of "Ik slaap nu op beide oren"

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.