Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Fortis communiceert

Even het understatement van het jaar lanceren: Fortis heeft het niet makkelijk. En zijn klanten ook niet. Bent u verzekerd bij Fortis? Dan houdt u waarschijnlijk de kranten scherp in de gaten. En dat heeft Fortis goed begrepen.

Geen kop in het zand

Vandaag verscheen in alle kranten een paginagrote advertentie. Daarin stelde Fortis iedereen gerust die bij hen verzekerd is. Verstandig. Want het heeft geen zin om te doen alsof er niets aan de hand is. Daar worden ongeruste klanten alleen maar zenuwachtiger van.

Gebruik je kopje

Ook de vorm waarin Fortis dat nu doet, is goed. De schrijver gebruikt alineakopjes. Resultaat? Wie de advertentie scant - iedereen dus - weet al wat hij moet weten. Zijn verzekeraar is solide en onafhankelijk, zijn kapitaal is beschermd, hij is goed verzekerd, en Fortis staat voor hem klaar.

Alleen het kopje 'Vandaag en morgen' mist zijn doel: je weet niet meteen wat ermee wordt bedoeld. Er had beter iets over 'gemoedsrust' gestaan, want daarover gaat de alinea.

Ook de kop van het artikel zelf kan véél beter. 'Bericht aan alle klanten verzekerd bij Fortis' klinkt stijf en zelfs dreigend - zeker in deze lay-out.
'Bent u verzekerd bij Fortis?' is veel persoonlijker. Een mens zou het van minder op een lezen zetten.  

Bekende koppen

Bent u na het lezen van de advertentie nog steeds niet overtuigd? Dan drukt Fortis de laatste twijfels de kop in met Eric en Bart. Hun foto's geven het bericht authenticiteit: zo blijft het geen dode letter.

Is uw geld veilig bij Fortis? Weet ik veel.
Maar hun bericht aan de verzekerden is wel goed geschreven!

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.