Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Facebook heeft het mis

Het poëzieboek van vroeger - vol favoriete liedjes, toffe films en interessante weetjes? Dat bevindt zich vandaag op het wereldwijde web. Onder de naam: Facebook.

Geen kwaad over Facebook

Mijn nostalgische helft mist de papieren versie. Net zoals hij smacht naar de kattenbelletjes, verjaardagskaartjes en liefdesbrieven die Facebook naar de vuilnisbak verwees. Maar mijn hippe kant gaat mee met z'n tijd. Geen kwaad woord dus over Facebook. Integendeel: ik houd het nauwgezet in het oog - beroepshalve ... uiteraard.

Maar over Schrijf.be?

Ik werp mijn oog niet alleen op Facebook. Ook op de bevindingen van de Facebook-medewerkers - alweer volledig beroepshalve. Zo denken de taalkundigen bij het genootschap Onze Taal er trouwens ook over. Via hen ontdekte ik:

  • het populairste Facebook-voornaamwoord: jij - gebruikt door mensen met veel vrienden
  • de 'volwassen' schrijfstijl: veel lidwoorden en voorzetsels
  • de hippe onderwerpen: religie, metafysica (?!) en seks - want die krijgen de meeste duimpjes

           
Conclusie: Schrijf.be is niet populair, noch volwassen ... en al helemaal niet hip. Misschien moet een kwaad woord over Facebook toch maar eens - volledig beroepshalve. Ik start alvast met een Schrijf.be-poëzieboekje.

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.