Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Bedrijfspagina op Facebook? Schot in de roos!

De Twitter-vogel zingt de longen uit zijn lijf. Facebook-duimen stretchen zich suf en LinkedIn linkt zich lam. En dan hadden we het nog niet over de blogboom. U had het misschien al gemerkt: het is Social Media Week. Werkt u al met social media in uw bedrijf? Ontdek in deze vierdelige blogreeks waarom ook u maar beter mee op de kar springt. In deel 2: Facebook.


Lijkt Facebook u iets voor pubers en mensen met te veel tijd? 
Mis poes! Een bedrijfspagina op Facebook schept kansen om uw business te boosten. 
Als u het juiste geschut kiest ... 

placeholder

Bedrijfspagina op Facebook? Goed idee! 

Een bedrijfspagina op Facebook opzetten, loont – voor grote én kleine bedrijven. En wel zo: 

  1. U bouwt aan uw bedrijfsimago: een bedrijfspagina op Facebook is dé plek om prospects of volgers een kijkje in de interne keuken te gunnen. Toon in uw posts bijvoorbeeld dat u geeft om het milieu. Of dat er naast hard werken ook af en toe plezier mag worden gemaakt. Op Facebook transformeert u van een bedrijf naar de mensen en visie achter het bedrijf.
  2. U gaat de dialoog aan: op uw bedrijfswebsite gaat de informatiestroom vooral in één richting. Met een bedrijfspagina op Facebook creëert u sociaal verkeer in twee richtingen. Vraag uw klanten naar hun noden, speel in op hun feedback en win hun vertrouwen.
  3. U sluist door van uw Facebook-bedrijfspagina naar uw website: Facebook is het perfecte medium om links naar uw website te leggen. Zo vinden mensen moeiteloos de weg naar uw verkoops- of contactpagina's. 

Bedrijfspagina op Facebook? Vuur! 

Facebook schreeuwt om uw aanwezigheid. Zo gebruikt u het sociale netwerk slim:  

  1. Stel eerst een Facebook-strategie op: schiet niet met losse flodders. Zit eerst samen met uw collega's of medewerkers. En beslis samen op welk doel u mikt.
  2. Werk een planning uit: doelwitten vastgelegd? Bepaal dan uw koers. Zoek uit welke data of gebeurtenissen interessant zijn voor uw business. En pin ze vast in uw agenda. 
  3. Maak uw posts deelbaar: zorg voor geschikte munitie. Zet de grote kanonnen in op belangrijke dagen: zorg voor video, infographics, foto's, ... En schiet af en toe met scherp via tussentijdse updates en interessante weetjes. Uw nummer 1-prioriteit? Uw lezers rechtstreeks treffen. En ervoor zorgen dat ze die ervaring delen met anderen. 

Hebt u al een bedrijfspagina? En werkt die voor u? Deel hieronder uw succes- en pechverhalen. Want ook uit uw Facebook-fouten kunt u leren. 

 

Reacties

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.