Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
description tag

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Wat als … u uw description tag vergeet?

Beheert u uw website in een contentmanagementsysteem? Dan geef ik deze gouden raad: check altijd, echt áltijd, de velden van uw metatags. Anders riskeert u om een uitschuiver te maken. Zoals hier:

Foutje in de description tag

Description tag: kleine letters, van groot belang

'Typ hier waar je website over gaat in enkele zinnen!' Grappig? Ja. Professioneel? Niet echt. En sowieso is het een gemiste kans. Niet om hoger te scoren in Google, want deze pagina vertoeft al in de hogere regionen van de zoekresultaten. Wel om surfers te overtuigen om door te klikken. Maak daarom iets moois van elke description tag: toon de zoeker dat hij op uw site het antwoord vindt op zijn vraag, bijvoorbeeld door een trefwoordengroep te vermelden. En verpak die in een unique selling point en/of call to action.

Het voorbeeld hierboven bewijst dat kleine lettertjes wel degelijk van groot belang zijn. Daarom denken we bij Schrijf.be hard na over metatags: voor onszelf en voor klanten.

Meer weten over de description tag? Wim schreef er onlangs een boeiende blog over.

Reacties

schreef

Bedankt voor deze nuttige informatie. Ik denk ook dat dit een heel belangrijk onderwerp is. Ik zal een kijkje nemen op de blog die je hebt aanbevolen.

Stefanie
Stefanie schreef

Dag Udo, dat is heel graag gedaan. Fijn dat je er iets aan hebt. Veel plezier in de wereld van de metatags! Als je nog vragen hebt, geef gerust een seintje.

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.