Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
copywriter van de toekomst

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Hoe ziet de copywriter van de toekomst eruit?

Artificiële intelligentie (AI) sluipt stilaan ons dagelijkse leven binnen. Zelfrijdende auto’s, drones en binnenkort ook schrijfrobots?

Woordkunstenaar van vlees en bloed

Laten we u – en onszelf – al maar meteen geruststellen. Zover is het nog niet en zal het ook niet meteen komen. Natuurlijk leven we in snel evoluerende tijden en de AI-technologie staat geen dag stil. Maar waarom kiest u voor een copywriter? Omdat u op zoek bent naar een woordkunstenaar

copywriter van de toekomstdie uw boodschap vermenselijkt en ervoor zorgt dat ze mensen raakt, overtuigt en actie doet ondernemen.

En wie kunstenaar zegt, zegt passie. Het buikgevoel, de nieuwsgierigheid en de empathie van een copywriter vervangen door een kunstmatig alternatief zal nog niet voor morgen zijn.

 

Hebt u een eigen verhaal, een unieke werkwijze of een speciale stijl? Dan neemt een robot uw job niet zomaar over

Ja, ook in de copy- en contentwereld deed AI haar intrede. Algoritmes slagen er nu al in om inhoud te scannen en op basis van bestaande teksten nieuwe artikels te produceren. Maar waarop zijn die gebaseerd? Op content die werd geschreven door … copywriters. Mensen van vlees en bloed die bronnen checken, opzoekingswerk verrichten en nadenken over welke strategie ze inzetten. En daartegen is geen computerkruid gewassen.

Omwenteling

In de autowereld staat AI wel al verder. Hoe leerde u met de wagen rijden? Door de techniek aan te leren. Dat kan een computer evengoed. Die doet geen denkwerk, maar neemt een procedure over.

Dat AI ons leven drastisch zal veranderen, staat dus buiten kijf. Maar hebt u een eigen verhaal, een unieke werkwijze of een speciale stijl? Dan neemt een robot uw job niet een-twee-drie over. Die menselijke eigenheid valt niet zomaar te kopiëren of in een procedure te gieten.

Wat weet u over AI? Welke gevolgen vreest u of juicht u nu al toe? Laat het ons weten!

Reacties

schreef

Ik vind AL een hele interessante ontwikkeling, maar denk dat het (op kort termijn) geen bedreiging zal vormen voor copywriters. Voor bepaalde segmenten juich ik de technologie van AL zeker toe en denk ik dat het veel kansen biedt. Anderzijds kan het denk ik niet een verdiepende tekst (met gevoel) produceren, zoals een copywriter dat wel kan!

schreef

Helemaal mee eens Vera! Ook wij omarmen de technologische evolutie, maar tegelijk zijn we ervan overtuigd dat een robot onze toegevoegde waarde als mens/copywriter niet zo snel zal evenaren.

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.