Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

Copywriter belt!

“De winnaars zullen bij trekking bepaalt worden.”

“Dat krijg je dan, als je meer doet dan de klant vraagt!” gaat het door mijn hoofd.
De opdracht luidde: vul het bestaande wedstrijdreglement aan met een piekfijne hertaling van de toegevoegde Franse tekst.

Maar dan lees je toch ook even de Nederlandse basistekst en struikel je over een d/t-fout. D/t? De nachtmerrie van de copywritersgilde. Onze eindredacteur suggereert een rondje champagne, telkens als hij er eentje in onze teksten vindt ...

Maar wat doe ik nu met mijn klant? Stuur ik een gniffelend mailtje met de d/t-fout vet-rood opgelicht? En een uitroepteken erna?

Brede glimlach

Neen dus. Zelfs een copywriter kan de telefoon nemen en bellen. Zoveel subtieler om een delicate boodschap over te brengen. En toch trappen we zo vaak in de val om onze bedenkingen kernachtig uit te tikken. Het geschreven woord is toch ons medium?

Even de basisregel van mijn telefooncursus opgefrist: hoe moeilijker de boodschap, hoe breder de glimlach die je (letterlijk) op je gezicht tovert voor je het nummer intoetst. “Zal ik toch maar even ook het Nederlands bewerken?”

Het resultaat? Klant tevreden. Ik tevreden. Champagne, Wim?

Reacties

marnix
marnix schreef

ik steun u

de fles champagne is voor u

Tekstschrijver Tim
Tekstschrijver Tim schreef

Goeie tip! Dank. Ik kan me vaak maar moeilijk inhouden (zie evt ook http://tekstschrijver-tim.nl/2008/04/08/communicatiesignaal/), en pak ('neem') voortaan de telefoon!

Tim

Reageer

Privacyverklaring:

Schrijf.be gebruikt uw e-mailadres nooit voor promomails.
Schrijf.be geeft uw e-mailadres nooit aan derden.